Firemní dovolená hraje prim při rozhodování o zaměstnání

ZPĚT

Praha, 4. srpna 2014 – Dlouhodobé trendy podle společnosti Recruit CZ ukazují, že se delší než zákonem stanovená dovolená stává jedním z nejatraktivnějších benefitů, které motivují zaměstnance k nástupu do firmy nebo oslovené kandidáty k přijetí nové pracovní nabídky. Z červencové ankety organizované právě Recruit CZ pak vyplývá, že 58% oslovených firem z oblasti FMCG, výroby, automotive, retailu a služeb (mezi nimi Agrofert, Colgate-Palmolive, Groupe SEB, JRC Czech, Marca CZ, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Philip Morris, Ravena, SC Johnson, Takko Fashion, Komerční banka, Provident Financial, Kostelecké uzeniny, Kunststoff Froehlich, Madeta, Rondo obaly, Viza Auto) nabízí svým zaměstnancům týden dovolené navíc. Pětina firem pak využívá zákonem stanovenou délku dvaceti dnů. Dvě oslovené firmy přistupují k zaměstnancům diferencovaně, kdy část zaměstnanců má nárok na 20 dní a část (management) na 25 dní.

Pravidelná měsíční anketa se zaměřila i na způsob čerpání dovolených zaměstnanců – v letních měsících a během roku. Vyplynulo z ní, že v létě zaměstnanci čerpají dovolenou v 70% případů v delších částech např. dva týdny, které vystřídají prací a přidají pak ještě týden, nebo využijí rovnou tři týdny v kuse. Některé firmy pak dokonce doporučují délku dovolené – většinou na 14 dní nepřerušeně. Podle druhé skupiny firem pak zaměstnanci raději čerpají kratší dovolené vícekrát – například dvakrát jeden týden.
V některých firmách jsou zavedeny i tzv. dny firemního volna. V jednom případě jde o celozávodní dovolenou v průběhu léta (10 dní), v druhém případě pak o nařízenou dovolenou mezi vánočními svátky a 2. lednem.

Výběr dovolené se pak podle firem liší zejména podle věku zaměstnanců a toho, jestli mají děti. Mladší lidé si čerpají dovolené i mimo prázdninové měsíce a raději si vybírají delší dovolenou (3 týdny i více). Naopak zaměstnanci s dětmi se chtějí vejít do letních prázdnin a čerpají spíše týdenní až dvoutýdenní dovolené.

Většina firem (70%) pak uvedla, že vedle delšího prázdninového volna kombinují zaměstnanci dovolenou s prodlouženými víkendy, svátky apod. Tedy že v průběhu roku čerpají raději kratší úseky dle potřeby. U několika firem jsou zavedeny častější týdenní dovolené a minimum krátkých několikadenních dovolených.

“V naší praxi se v poslední době setkáváme se stoupajícím trendem zájmu po delší než zákonem stanovené délce dovolené. Oslovení kandidáti nám jasně komunikují, že délka dovolené pro ně hraje velkou roli v rozhodování o konečném přijetí pracovní nabídky. Kopíruje to i pohled mnoha studií, které se zabývají mladou generací a jejím upřednostňováním kvalitně stráveného volného času před vývojem své pracovní kariéry”, komentuje téma Markéta Švedová, ředitelka firmy Recruit CZ.

Informace o projektu:
Ojedinělý, interaktivní a dlouhodobý projekt měsíčního dotazování se zaměřuje na vývoj na pracovním trhu v České republice. Na pravidelné anketní otázky budou měsíčně odpovídat HR manažeři, personální, obchodní nebo generální ředitelé firem z oblastí rychloobrátky, maloobchodu, výroby, automotive, služeb, finančního sektoru z 52 oslovených firem, kteří předem projevili o účast v projektu zájem. Jsou jimi například Agrofert, Ahold CR, Avire, Brown-Forman Czechia, Colgate-Palmolive, Henkel ČR, JRC Czech, Kostelecké uzeniny, Madeta, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Nielsen, Steilmann, p.k.Solvent, Ravena nebo Whirlpool.

Informace o firmě:
Společnost Recruit CZ, funguje na českém trhu již jedenáctým rokem. Svým klientům poskytuje profesionální služby v oblasti HR managementu se zaměřením na headhunting – přímé a cílené vyhledávání manažerů a specialistů, výběr a nábor zaměstnanců a odborné poradenství.

Recruit CZ zastřešuje mezinárodní projekty executive search v rámci CE regionu a pracuje pro nejvýznamější české i zahraniční společnosti. Recruit CZ provozuje portál www.headhunters.cz, který prezentuje právě headhunterské služby této firmy.

Recruit CZ se také podílí na podpoře nejrůznějších konferencí a odborných seminářů. Je dlouholetým partnerem a sponzorem Retail Summitu (od roku 2006). Roku 2009 se pak stává odborným garantem sekce Obchod&Lidé, kterým je až do dneška.

Recruit CZ také dlouhodobě podporuje různé neziskové organizace a projekty jakými jsou například UNICEF, projekt Šance, Dětský domov Pyšely, Electric Wheelchair Sportclub nebo ZUŠ Harmony.