Recruit CZ: sociální sítě v HR zatím nejsou v ČR trendy

ZPĚT

Praha, 5. března 2015 – Využití sociálních sítí v HR potvrdilo v únorové anketě Recruit CZ jen 53% respondentů, 40% naopak deklarovalo, že sociální sítě v recruitingu vůbec nevyužívá. Nejčastěji se pak v tomto ohledu v českých firmách používá profesní sociální síť LinkedIn a také Facebook. Podle některých manažerů pak bude v tomto roce a v následujících letech kladen větší důraz na employer branding právě prostřednictvím sociálních sítí. Únorové ankety se zúčastnilo 15 českých firem, které zaměstnávají dohromady více jak 62 tisíc zaměstnanců.

Sociální sítě jsou dnes každodenní realitou mnoha miliónů lidí na celém světě a i v recruitingu sledujeme rostoucí trendy v této oblasti. I proto nás zajímalo, jak se k tomuto tématu staví HR manažeři v České republice. Zaujalo nás, že zatím nejsou sociální sítě v náborových procesech tak hojně využívané, jako třeba v marketingu. I přesto je však používá nadpoloviční většina (53%) respondentů únorové ankety headhunterské společnosti Recruit CZ. „Pokud jde o pohled na sociální sítě v oblasti headhuntingu, sama mohu říci, že je využíváme jako doplňkový nástroj vyhledávání informací o případných kandidátech. Největší význam pro nás stále mají přímé reference a kontakty“, říká k tématu Markéta Švedová, ředitelka společnosti Recruit CZ.

Co se týče využití sociálních sítí, z průzkumu vzešlo, že je aktivně využívá 40% z oslovených HR manažerů. Nejčastěji využívají profesní síť LinkedIn (38%) a sociální síť Facebook (23%), následuje vlastní web, který HR manažeři považují za určitý druh sítě, Twitter a Google+. Sociální sítě jsou nejčastěji (50%) využívány k náboru nových zaměstnanců, následuje employer branding (22%) a komunikace s potenciálními zaměstnanci, informování o HR nebo firemních aktivitách.

Z odpovědí pak cítíme trend většího důrazu na employer branding prostřednictvím sociálních sítí v tomto a následujících letech a využití znalostí marketingových oddělení v této oblasti. Většina respondentů totiž uvedla, že pokud začnou více využívat sociálních sítí v oblasti náboru, budou na tom spolupracovat s marketingem.

Informace o projektu:
Ojedinělý, interaktivní a dlouhodobý projekt pravidelného dotazování se zaměřuje na vývoj na pracovním trhu v České republice. Na anketní otázky odpovídají HR manažeři, personální, obchodní nebo generální ředitelé firem z oblastí rychloobrátkového zboží, maloobchodu, výroby, automotive, služeb, finančního sektoru z 52 oslovených firem, kteří předem projevili o účast v projektu zájem. Jsou jimi například Agrofert, Ahold CR, Avire, Brown-Forman Czechia, Colgate-Palmolive, Henkel ČR, JRC Czech, Kostelecké uzeniny, Madeta, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Nielsen, Steilmann, p.k.Solvent, Ravena nebo Whirlpool.

Informace o firmě:
Společnost Recruit CZ, funguje na českém trhu již třináctým rokem. Svým klientům poskytuje profesionální služby v oblasti HR managementu se zaměřením na headhunting – přímé a cílené vyhledávání manažerů a specialistů, výběr a nábor zaměstnanců a odborné poradenství.
Recruit CZ zastřešuje mezinárodní projekty executive search v rámci CE regionu a pracuje pro nejvýznamější české i zahraniční společnosti. Recruit CZ provozuje portál www.headhunters.cz, který prezentuje právě headhunterské služby této firmy.

Recruit CZ se také podílí na podpoře nejrůznějších konferencí a odborných seminářů. Je dlouholetým partnerem a sponzorem Retail Summitu (od roku 2006). Roku 2009 se pak stává odborným garantem sekce Obchod&Lidé, kterým je až do dneška.

Recruit CZ také dlouhodobě podporuje různé neziskové organizace a projekty jakými jsou například UNICEF, projekt Šance, Dětský domov Pyšely, Electric Wheelchair Sportclub nebo ZUŠ Harmony.