RECRUIT CZ: spolupráce firem s headhuntery narůstá

ZPĚT

Praha, 10. září 2014 – Firmy při hledání kandidátů na volné pozice ve středním a vyšším managementu nejčastěji hledají ve vlastních řadách. Pokud vhodného adepta nenajdou, obrací se na personální agentury a headhuntery. Ze srpnové ankety společnosti Recruit CZ mezi firmami působícími na českém trhu z oblasti výroby, automotive a retailu vyplývá, že s lovci hlav spolupracuje až 62% oslovených českých firem.

S obsazováním volných pozic se potýká každá prosperující firma. Nejčastěji se snaží vhodné kandidáty najít ve vlastních řadách. Takový postup zní velmi logicky – zaměstnanci prokázali loajalitu a postup na vyšší post je součástí profesních ambic. Ne vždy se však podaří ideálního kandidáta interně najít. V jiných případech chce vedení přibrat z externích zdrojů jako posilu někoho s nadhledem a čerstvými nápady. Co následuje v takovém případě? Ze srpnového průzkumu společnosti Recruit CZ mezi firmami vyšlo najevo, že firmy nejčastěji oslovují klasické personální databázové agentury – čas od času s nimi spolupracuje celých 77% firem. Zajímavý je však stoupající počet společností, které spolupracují s headhuntery (62%). Některé firmy pak dále spoléhají na inzerci a sociální sítě – jde o shodné číslo 38,5%, dále vlastní web, doporučení zaměstnanců, on-line portály zaměřené na pracovní příležitosti či na reference z jiných firem.

„Personální agentury jsou pro většinu firem stále osvědčenou klasikou, pokud jde o hledání nových zaměstnanců. Nicméně skutečnost, že 62% oslovených firem na českém trhu spolupracuje i s headhuntery, nám dělá velikou radost. Firmy si více a více uvědomují, že headhunteři lépe chápou požadavky na vhodné adepty, které umí zároveň velmi efektivně najít a oslovit,“ komentuje výsledky průzkumu Markéta Šedová, ředitelka Recruit CZ.

Informace o projektu:
Ojedinělý, interaktivní a dlouhodobý projekt měsíčního dotazování se zaměřuje na vývoj na pracovním trhu v České republice. Na pravidelné anketní otázky budou měsíčně odpovídat HR manažeři, personální, obchodní nebo generální ředitelé firem z oblastí rychloobrátky, maloobchodu, výroby, automotive, služeb, finančního sektoru z 52 oslovených firem, kteří předem projevili o účast v projektu zájem. Jsou jimi například Agrofert, Ahold CR, Avire, Brown-Forman Czechia, Colgate-Palmolive, Henkel ČR, JRC Czech, Kostelecké uzeniny, Madeta, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Nielsen, Steilmann, p.k.Solvent, Ravena nebo Whirlpool.

Informace o firmě:
Společnost Recruit CZ, funguje na českém trhu již jedenáctým rokem. Svým klientům poskytuje profesionální služby v oblasti HR managementu se zaměřením na headhunting – přímé a cílené vyhledávání manažerů a specialistů, výběr a nábor zaměstnanců a odborné poradenství.

Recruit CZ zastřešuje mezinárodní projekty executive search v rámci CE regionu a pracuje pro nejvýznamější české i zahraniční společnosti. Recruit CZ provozuje portál www.headhunters.cz, který prezentuje právě headhunterské služby této firmy.

Recruit CZ se také podílí na podpoře nejrůznějších konferencí a odborných seminářů. Je dlouholetým partnerem a sponzorem Retail Summitu (od roku 2006). Roku 2009 se pak stává odborným garantem sekce Obchod&Lidé, kterým je až do dneška.

Recruit CZ také dlouhodobě podporuje různé neziskové organizace a projekty jakými jsou například UNICEF, projekt Šance, Dětský domov Pyšely, Electric Wheelchair Sportclub nebo ZUŠ Harmony.