Recruit CZ: Zkrácené úvazky už nejsou pro české firmy tabu

ZPĚT

Praha: 2.12. 2014 – Zkrácené pracovní úvazky a práce z domova, takzvaný home office, jsou v Evropě hojně využívané, přesto si v České republice svoje místo získávají až poslední dobou. Z podzimní ankety společnosti Recruit CZ mezi českými firmami vyplynulo, že tuto možnost využívají především ženy na mateřské dovolené, kterým zkrácené úvazky umožňují dřívější návrat do práce. Tento důvod uvedly hned tři čtvrtiny z dotázaných firem.
Ženy, které chtějí skloubit kariéru a rodinu, se často dostávají do svízelné situace. Některé firmy sice nabízejí firemní školky, ale ani to není vždy řešení. Ve většině dotazovaných firem panuje shoda, že ne všechny pozice jsou pro zkrácené úvazky vhodné. Především se využívají na asistentských pozicích nebo v obchodě. Ovšem kombinaci zkráceného úvazku s home office téměř 60 % firem vůbec neumožňuje. Zbytek z dotázaných firem je schopen svým zaměstnancům vyjít vstříc po individuálním zvážení každého případu.

Další velkou skupinou, která zkrácené úvazky hojně využívá, jsou studenti. Ti mají díky zkráceným úvazkům možnost skloubit školu a práci, která jim kromě nepostradatelných financí dává i potřebné zkušenosti, bez kterých by po získání diplomu jen stěží nacházeli dobrou pracovní pozici. Pro firmy je to zase možnost, jak si vychovat budoucího zaměstnance takřka od začátků, dobře ho poznat a po skončení studia mu pak nabídnout stálý pracovní poměr.

Zkrácené úvazky, home office nebo jejich kombinování je v České republice ještě poměrně v začátcích. Často není nastavená potřebná agenda, která by chránila jak zaměstnance, tak zaměstnavatele a v neposlední řadě tyto úvazky často nejsou pro zaměstnavatele vůbec finančně výhodné, protože poplatky, které zaměstnavatel zaplatí za svého zaměstnance, který je zaměstnaný na zkrácený úvazek, je často stejně vysoký jako za zaměstnance pracujícího standardní počet hodin.

Informace o projektu:
Ojedinělý, interaktivní a dlouhodobý projekt měsíčního dotazování se zaměřuje na vývoj na pracovním trhu v České republice. Na pravidelné anketní otázky budou měsíčně odpovídat HR manažeři, personální, obchodní nebo generální ředitelé firem z oblastí rychloobrátky, maloobchodu, výroby, automotive, služeb, finančního sektoru z 52 oslovených firem, kteří předem projevili o účast v projektu zájem. Jsou jimi například Agrofert, Ahold CR, Avire, Brown-Forman Czechia, Colgate-Palmolive, Henkel ČR, JRC Czech, Kostelecké uzeniny, Madeta, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Nielsen, Steilmann, p.k.Solvent, Ravena nebo Whirlpool.

Informace o firmě:
Společnost Recruit CZ, funguje na českém trhu již jedenáctým rokem. Svým klientům poskytuje profesionální služby v oblasti HR managementu se zaměřením na headhunting – přímé a cílené vyhledávání manažerů a specialistů, výběr a nábor zaměstnanců a odborné poradenství.

Recruit CZ zastřešuje mezinárodní projekty executive search v rámci CE regionu a pracuje pro nejvýznamější české i zahraniční společnosti. Recruit CZ provozuje portál www.headhunters.cz, který prezentuje právě headhunterské služby této firmy.

Recruit CZ se také podílí na podpoře nejrůznějších konferencí a odborných seminářů. Je dlouholetým partnerem a sponzorem Retail Summitu (od roku 2006). Roku 2009 se pak stává odborným garantem sekce Obchod&Lidé, kterým je až do dneška.

Recruit CZ také dlouhodobě podporuje různé neziskové organizace a projekty jakými jsou například UNICEF, projekt Šance, Dětský domov Pyšely, Electric Wheelchair Sportclub nebo ZUŠ Harmony.