„Stravenky“ jsou stále hitem mezi benefity, následuje firemní auto nebo dovolená navíc

ZPĚT

Praha, 29. dubna 2014 – Dubnová anketa headhunterské společnosti Recruit CZ mezi firmami pohybujícími se v segmentu rychloobrátky, maloobchodu, výroby, automotive a služeb jasně prokázala, že stravenky a poukázky na kulturu nebo sport patří i nadále mezi nejoblíbenější firemní benefity. V závěsu se drží využívání firemního auta pro soukromé účely, podpora sportu nebo osobního rozvoje. Ankety se v dubnu zúčastnily firmy, které zaměstnávají více jak 25 tisíc zaměstnanců. Odpověděly například Denso, Efaflex, Rondo obaly, Ideal Automotive Bor, Ahold CR, Henkel ČR, Brown – Forman Czechia, Mondelez Czech Republic, Nestle, Nielsen , p.k. Solvent, Philip Morris, Ravena, Rossmann nebo Takko Fashion.

Většina firem (90%), které odpověděly na dubnovou otázku společnosti Recruit CZ, poskytuje svým zaměstnancům stravenky nebo dotované stravování.

Graf č. 1: Popsané benefity

Potvrzuje se, že daňové úlevy stravenkám a jiným formám poukázek, například na sport nebo kulturu, které jsou také velmi oblíbené, pomáhají držet prim ve firemních benefitech. Stravenky následuje možnost využívat firemní auto pro soukromé účely (60%) – tedy asi jeden z nejzajímavějších a zároveň velice rozšířených benefitů. Jedná se ale o podporu zejména manažerských a obchodních pozic ve firmách. Do tohoto ranku rovněž spadá využívání mobilního telefonu nebo notebooku pro soukromé účely, ale najdeme i firmy, které nabízí stejný výhodný tarif pro rodinné příslušníky zaměstnanců.
Téměř polovina firem nabízí svým zaměstnancům příspěvek na penzijní připojištění, část firem rovněž zaměstnancům platí životní a úrazové pojištění. Dalších 40% velkých firem umožňuje čerpání dovolené v trvání 5 týdnů, tedy o týden víc, než stanovuje zákoník práce.
„Benefity jsou jedním z témat, které dnes potenciální kandidáty na pozice zajímají. Zaměstnanci si bezesporu zvykli na to, že by firmy měly svým zaměstnancům dávat kromě platu i něco navíc“, říká Markéta Švedová, ředitelka Recruit CZ.

Informace o projektu:
Ojedinělý, interaktivní a dlouhodobý projekt měsíčního dotazování se zaměřuje na vývoj na pracovním trhu v České republice. Na pravidelné anketní otázky budou měsíčně odpovídat HR manažeři, personální, obchodní nebo generální ředitelé firem z oblastí rychloobrátky, maloobchodu, výroby, automotive, služeb, finančního sektoru z 52 oslovených firem, kteří předem projevili o účast v projektu zájem. Jsou jimi například Agrofert, Ahold CR, Avire, Brown-Forman Czechia, Colgate-Palmolive, Henkel ČR, JRC Czech, Kostelecké uzeniny, Madeta, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Nielsen, Steilmann, p.k.Solvent, Ravena nebo Whirlpool.

Informace o firmě:
Společnost Recruit CZ funguje na českém trhu již jedenáctým rokem. Je stala součástí mezinárodní skupiny ECI Group, která byla založena již v roce 1960 a patří mezi společnosti poskytující služby executive search s nejdelší historií na evropském trhu. Recruit CZ vstoupil do této skupiny v roce 2003 jako první zástupce pro region střední Evropy. Recruit CZ zastřešuje mezinárodní projekty executive search v rámci této lokality a pracuje pro nejvýznamější české i zahraniční společnosti. Recruit CZ provozuje portál www.headhunters.cz, který prezentuje právě headhunterské služby této firmy.

Recruit CZ se také podílí na podpoře nejrůznějších konferencí a odborných seminářů. Je dlouholetým partnerem a sponzorem Retail Summitu (od roku 2006). Roku 2009 se pak stává odborným garantem sekce Obchod&Lidé, kterým je až do dneška.

Recruit CZ také dlouhodobě podporuje různé neziskové organizace a projekty jakými jsou například UNICEF, projekt Šance, Dětský domov Pyšely, Electric Wheelchair Sportclub nebo ZUŠ Harmony.